úterý 7. října 2008

Expedice "Po stopách králů"

Zdravíme,

tak už se konečně dočkáte zpráv z expedice 2008 „Po stopách králů“. Letos jsme vyrazily ve čtyřech - Jitka, Zuzka, Marcela a Markéta a na 4 dny se k nám přidala i Janča. Vyrazily jsme 10.8. v 5 hodin ráno z Hlavního nádraží (což byl zážitek)přes Cheb - Marktsedwitz - Nürnberg - Stuttgart do Karlsruhe, kam jsme dorazily kolem 19 hodiny. Hned v Praze to pěkně začalo, málem jsme jeli na Plzeň a naše kola na Cheb, jelikož odpojovali vagony, ale v rekordním čase jsem přebíhaly do jiného vagonu, který frčel na Cheb jako naše kola. Pak v Marktsedwitzu nám ujel plánovaný vlak a tak jsme si zde prvně vyzkoušely, jak umíme německy, a nechaly jsme si vytvořit nový cestovní plán, který byl možná lepší než ten předchozí. Z Karlsruhe jsme měly 13 dnů, abychom dorazily domů do Prahy. Naše cesta vedla po Panevropské cyklotrase (Karlsruhe - Heidelberg - Eberbach - Mosbach - Heilbronn - Waldenburg - Schwäbisch Hall - Rothenburg - Fürth - Neustat - Elslarn - Železná - Kladruby - Plzeň - Rokycany - Hořovice - Dobřichovice - Praha). Druhý den na večír začalo bez přestání pršet. Byly jsme nuceni za deště, postavit stany, abychom mohly v suchu přenocovat. Třetí den ráno stále pršelo, tak jsme začaly vyčkávat na lepší počasí, ale to stále nepřicházelo, snědly jsme všechny zásoby a tak jsme se nakonec kolem 14 hodiny odhodlaly a za mrholení jsme sbalily stany a vyrazily dál. Pátý dne po ránu nás čekal táhlý výstup na hrad Wandenburk. Tento den ve Schwabishollu byla naše první porucha, Jíťa píchla zadní kolo a jelikož jsme nedokázaly povolit její kolo, musely jsem vyhledat cykloservis. Za celou expedici jsme si jednou dopřály luxusní ubytování (a sprchu), což nám bodlo jelikož celou dobu bylo chladno a deštivo. Byl to šestý den a přenocovaly jsme v penzionu ve Warzfeldu (asi 25 před Nürnbergem). Sedmý den se k nám na pár dnů přidala Jana, sešly jsme se v Nürnbergu, kde jsme zkoukly mnoho památek. Další den byl pro nás velkým zážitkem zastávka na kaolínové hoře u Hirschau. Kterou jsme původně chtěly sjet na lyžích, ale nakonec jsme si ji jen seběhly, což byl taky pěkný zážitek. Devátý den večer jsme překročily hranice, na to jsme se těšily celé Německo, až si dáme pořádné české jídlo (tedy hlavně smažený sýr) a dočkaly jsme se v Kladrubech, kde byl také překrásný klášter a potkaly jsme zde bráchu Jany, tak to bylo příjemné zpestření. Ve Stříbře, kam jsme dorazily desátý den, se s námi Janča rozloučila. Když jsme jedenáctý den dorazily do Plzně, nemohly jsme odolat a šly jsme se podívat do Plzeňského pivovaru, tam jsme strávily skoro celý den. Dvanáctý den následovala naše druhá a poslední porucha. Přihodila se Zuzce a opět na zadním kole. Třináctý den jsme dojely společně do Radotína, kde jsme si daly slavnostní pohár a zde se rozloučily a každá jela do svého domova. Byla to příjemně strávená dovolená, trasu doporučujeme všem, zde jsou fotky
Expedice 2008 "Po stopách králů"